ХЭРЭГЛЭГЧИЙН ЯМАР НЭГ АСУУДЛЫГ ШИЙДЭХ НЬ БҮТЭЭГДЭХҮҮНИЙ АЛСЫН ХАРАА
“Арвайн Үндэс” ХХК-ийн Гүйцэтгэх захирал Б.Эрболд
2024.06.04

ХЭРЭГЛЭГЧИЙН ЯМАР НЭГ АСУУДЛЫГ ШИЙДЭХ НЬ БҮТЭЭГДЭХҮҮНИЙ АЛСЫН ХАРАА

Kомпани бүхэн өөрсдийн алсын хараа, эрхэм зорилго, үнэт зүйлс, уриа үг, мөн чанараа тодорхойлчихсон байдаг. Энэ нь тухайн байгууллагын онцлогоос хамаараад харилцан адилгүй ч, үндэсний үйлдвэрлэгч компаниудын нэгдсэн нэг ойлголт нь инновац шингэсэн чанартай бүтээгдэхүүнийг олон улсын зах зээлд гаргана гэсэн утгаараа ижилхэн. Компани алсын хараагаа тодорхойлж чадаж буй энэ цагт, бүтээгдэхүүнийхээ хэрэглэгчдэд өгөх үнэ цэний алсын харааг мэддэг байх ёстой. Ингэж гэмээ нь эргээд компанийнхаа алсын хараанд хүрэх "зөв менежмент" болдог. Сэтгэл зүрхээ шингээн үйлдвэрлэсэн брэнд бүтээгдэхүүнээрээ дамжуулан түүний мөн чанар, хэрэглэгчдэд өгөх гээд байгаа үнэ цэн нь чухамдаа юу болох, хэрэглэгчийн ямар асуудлыг шийдээд, нийгэмд ямар бүтээн байгуулалтыг хийх вэ. Үүн дээрээ тулгуурлаад "бүтээгдэхүүний алсын хараа" буюу "vision" тодорхойлогдох юм.

Миний хувьд 2022 онд "Арвайн үндэс" ХХК-ийн гүйцэтгэх захирлаар томилогдсон. Ажлаа авсан даруйдаа, байгууллагынхаа стратеги, төлөвлөлтийг таван жилээр нь гаргасан бөгөөд 3-5 жилийн дотор ОУ-ын зах зээлд бүтээгдэхүүнээ экспортлох түвшинд очихыг тусгасан. Нэг ёсондоо, "дэлхийн хэчнээн улсад, ямар хэмжээний бүтээгдэхүүн нэвтрүүлснээр хэдий хэр борлуулалтын орлого олох"-оо тодорхойлж, бүтээгдэхүүний алсын хараа, зорилтуудаа гаргасан гэхэд болно. Үүнтэй уялдаад, компанийн алсын хараанд тухайн бүтээгдэхүүн бэлэн эсэх ОУ-ын жишигт нийцэж, хүмүүсийн хэрэгцээ шаардлагыг шийдвэрлэх хэмжээнд байна уу гэдэгт анхаарал хандуулсан. Үүний тулд компани өөрийнхөө алсын хараа, эрхэм зорилгоо шинэчлэн тогтоож, үүндээ хүрэхийн тулд бүтээгдэхүүнийхээ алсын харааг тус тусад нь тодорхой болгосноор экспортод чиглэсэн "СОЁЛТ" брэндийг үүсгээд байна. Тус брэндийн онцлог нь "Монголын нэг өдөр" хэмээх гайхалтай уран зургийг мэргэжлийн уран бүтээлчээр зуруулж, бүтээгдэхүүндээ шингээж өгсөнд оршиж буй. Нөгөө талдаа, нүүдэлчин Монголчуудын ахуй амьдралыг багтаасан нэг өдрийн зураглалаар дамжуулан өв, соёлын дархлааг өвлөн тээж, уламжлан дээдэлдэг үндэстэн болохыг таниулахын сацуу сархад гэх ундааг зөв зохистой хэрэглэх ойлголт өгч байгаа хэрэг. Дашрамд, 2024 оноос БНСАУ, ХБНГУ, Хонгконг, Сингапур гэсэн орнуудад "СОЁЛТ" брэнд экспортлогдох ба 2026 онд экспортынхоо үндсэн зорилгодоо хүрнэ.

БОДЛОГО, СТРАТЕГИ БҮТЭЭГДЭХҮҮНД ОНОВЧТОЙ ТУСАХ НЬ УРТ ХУГАЦААНЫ АМЖИЛТЫН ҮНДЭС

Бүтээгдэхүүнийг анхлан хөгжүүлэхдээ "Goldencircle" буюу "менежментийн алтан тойрог"-ийн зарчимд үндэслэдэг. Манай ихэнх компаниуд ихэвчлэн тойргийг дотроос нь эхэлж мөрддөг бол дэлхийн зах зээлд өөрсдийн орон зайг дархалж чадсан "Apple" мэт хүчирхэг компаниуд тойргийн дотроос нь гадагш чиглэлтэйгээр ашигладаг байна. Ингэснээр бүтээгдэхүүн урт хугацаандаа оршин тогтнож, хэрэглэгчийн ямар нэг асуудлыг бүхий л цаг хугацаанд шийдсээр байдаг. Тиймдээ ч, "Арвайн үндэс" ХХК бүтээгдэхүүнүүдээ анхлан гаргахдаа л "яагаад" гэсэн асуултад хамгийн эхэнд хариулдаг.

АЖИЛТАН НЭГ БҮР "АЛСЫН ХАРАА, ЭРХЭМ ЗОРИЛГО, ҮНЭТ ЗҮЙЛС"-ЭЭ МЭДЭХ НЬ ЗОГСОЛТГҮЙ УРАГШЛАХЫН АМИН СҮНС

"Арвайн үндэс" ХХК олон нэр төрлийн бүтээгдэхүүн бус зорилтот сегмент рүү үнэ цэн шингээсэн бүтээгдэхүүн гаргах чиглэлд менежментийн болон дүрэм журмын өөрчлөлтийг 2023 оны сүүлээр хийсэн. Энэ хүрээндээ, манай хамт олон 5,10 магадгүй 25,50 жилийн дараа хаана хүрч, хэн болсон байх вэ гэдгээ нийт ажилчдынхаа хамтаар мөрөөдсөн юм. Ингэхдээ, олон салбарт өөрсдийн бизнесийн хөлүүдээ нэмж, шинэ салбарт хүч үзэх хүсэлтэй байгаагаа нийт ажилчид маань илэрхийлсэн. Иймд, мөрөөдөлдөө хүрэхийн тулд ойрын 1-3 жилд баримтлах стратеги, төлөвлөлтөө шинэчилсэн. Гэхдээ хоёр жилийн өмнөх стратеги, төлөвлөлтүүд маань хэвээр. Харин үүнийгээ цаашид улам сайжруулан, цаг хугацаа, менежмент, зардал мөнгөө зөв зохицуулж, хүрэх өндөрлөг "цэгт"-ээ илүү хурдтайгаар очих оновчтой менежментийг хийхэд анхаарч байна.

Сэтгүүлч

Сэтгүүлч Б.Хонгорсайхан